יצירתיות באוכל בכל מצב נתון 🙏

ישנתי בתל אביב אצל חברה, בבקר השתנו התוכניות, נאלצתי לארגן את התיק ברגע , ניקבעה פגישה לחברה בירושלים,

היא הקפיצה אותי לתחנת רכבת , מהבית לתחנת רכבת , אני מתחילה להרהר… מה קורה עם ארוחת בקר , משהו בקטנה?

שתיתי תה וקפה אצלה, מה אני אוכלת עכשיו??? 

קובעת לעצמי מראש  לפני שאני מגיע לתחנת רכבת מרכז , עם כל הפיתויים של הבקר, קוראסון חם, בייגלה… ועוד

סליחה אני מתנצלת בפני המח, רגע לפני שהוא שולח אותי למחוזות של דיבור מיותר , שברוך השם כבר אין לי , אבל אסור להיות רדומים …

לא חמוד שלי , אני הבוס כאן, ואני מחליטה, 

אני תמיד מסתובבת בתיק עם שקית קטנה הרמטית זיפלאק, מבקשת מחברים חמודים שנוסעים לארצות הברית שיביאו לי חבילה של השקיות הכי הכי קטנות, אין גדלים כאלה בארץ , 

מכניסה לשקית , קוואקר ( שבולת שועל מוכנה לדייסה)

שקית סוכרה וכפית פלסטיק, 

איך אני אוהבתאת הרגע הזה , שאני קולטת שאני מסודרת,  ואני מוגנת מכל הדיבורים והסיבות והתרוצים, 

טוב לא הייתי בבית , לא ידעתי שיוצאים מוקדם, אני חייבת משהו קטן להכניס לפה, אז פעם ב…. אפשר לא נורא… 

ועוד ועד …. 

ניגשתי לקפה בתחנת הרכבת , בעקשתי לרכוש מים חמים,

הקופאית אומרת לי 20 אגורות בבקשה … חשבתי שאני לא שומעת טוב, חשבתי שהיא מבקשת 20 שקל 😳

הראש שלי כבר לוקח אותי למחוזות שליליים… למה כל כך הרבה כסף?? כמה כבר עולה קפה הפוך ?? לא זה ממש לא נארמלי , הזוי … כמעט היגיע הדיבור השלילי…

אני שואלת אותה שוב לפני שאני מקבעת את ההרגשה השלילית, כי ביננו אין לי הרבה ברירות

אני חייבת מים רותחים כאן ועכשיו , הרגעים האלה מצילים אותנו מהדרדרות , אףצפעם אי אפשר לדעת מתי ומי יהיה הביס הראשון שייקח אותנו לטיול בהספניה , לחושך, 

ועד שמגיע רגע ההתעוררות , אם בכלל לוקח זמן, שעה, יום, שבוע, חודש, ולפעמים בכלל לא,

לפעמים חוזרים לקבוצות תמיכה ומשתפים אותנו ברגע הזה המכריע, 

״ הגעתי לתחנת רכבת , לא הייתי ערוכה, הקופאית ביקשה ממני 20 שקלים על כוס מים רותחים, אני הייתי בשוק ,

מה,,????? 20 שקלים??? למה מנצלים את חוסר האונים שלי??? מה כתוב על המצח שלי , שאני צריכה כוס מים רותחים להמסת קוואקר??? 

פרנציפ , אקח קרואסון קטן וקפה , יש מבצע 

קפה פלוס מאפה 20 שקלים!!!!!

אז זהו שלא !!!!!!! פשוט שאלתי שוב , כמה אני צריכה שלם והיא אומרת לי 20 אגורות , אין לכם מושג איזו שמחה בלב, כאילו זכיתי במיליון דולר, נצחונות על הדיבור הפנימי, נצחון על המערכת של בתי הקפה, שניה לפני הם היו האוייבים שלי,

יודעים רק לקחת ולנצל חסרי אונים , 

מרוב שמחה נתתי טיפ לקופאית 5 שקלים, 

היא נתנה לי עוד כפית אקסטרה  לעירבוב הקואקר, 

הוצאתי את שקית הקוואקר בגאווה מינימום סיום תואר שני באוניברסיטה, הוספתי את המתתיק שלי , ערבבתי בהנאה ,

בעוד מערבבת , חושבת על כמה שניות שעברו במוחי, מהרגע שהיא ביקשה ממני 20 אגורות …. כמה שיחות, כמה שלילי חיובי , רגעים של חושך,.. 

מה שניצח , זה השינוי בהתנהגות, חשיבה חיובית , לזמן רק דברים טובים, כי זה שהיתה לי שקית שיבולת

שועל בתיק קטן אופנתי זה גם לא מובן מאילו ,

אלה רגעים שתופסים אותנו לא פעם בחיים בכל מיני סיטואציות , לווא דווקא עם אוכל ,

לנצח את ההרגלים שהיו טבועים בנו עשרות

שנים , לתמיד החשיבה החיובית תנצח , ואז מגיע אפקט הפרפר המדהים שתמיד עובד…..

ההתאפקות שלי השתלמה לי , הסטתי את המח מה 20 שקל, ל20 אגורות, אני בשמחה וששון … נותנת לה טיפ 5 שקלים, היא נותנת לי כפית פלסטיק מהודרת , ואני שמחה וגם היא שמחה… העלתה חיוך רחב על פניה… ללקוח הבא …

אני מקווה שאין לו בעיות שמיעה , וישמע מה שהיא אומרת בפעם הראשונה 🙏🙏🙏

הדייסה שלי התקררה, כולי בהתרגשות, יש לי ארוחה הכי שווה בעולם, 

מזמנת לעצמי כל יום חוויה מתקנת מעצימה , בקטנה ובגדולה , מבטיחה לשתף … בקטנה 🙏🙏🙏

יום ניפלא , רינוש 

2 מחשבות על “יצירתיות באוכל בכל מצב נתון 🙏

  1. טוב נו ברור אני זוכרת את השקית הקטנה שהביאה אחריה גדולה שנכנסה אלי לבית ועכשיו כל בוקר אני לוקחת כלי יפה עם שיבולת שועל חלב דל ומעט סילאן.
    שינויים בצל המטריה של מרי פופינס.

    אהבתי

כתיבת תגובה